
Vlajkový model Vesta automobilky LADA se dočkal významné technické modernizace, a to nové 6stupňové manuální převodovky. Je to vůbec poprvé napříč modelovou řadou LADA, kdy se v sériových vozech objevuje šestirychlostní manuál. Zástavba vylepšeného manuálu přináší benefity na poli jízdního komfortu, úspory paliva ale i snižováníemisí. Převodovku schopnou přenést točivý moment až 220 Nm si nicméně automobilka nevyrábí sama, nýbrž ji kupuje od externího dodavatele.
Vzhledem k nasazení progresivních technologií při výrobě hřídelí a ozubených kol došlo ke snížení hluku a vibrací v provozu. Všechny převodové stupně včetně zpátečky jsou synchronizovány, přičemž na prvním a druhém převodovém stupni jsou použity tříkuželové synchronizátory s uhlíkovým povlakem vysoce odolným proti opotřebení. To vše zvyšuje plynulost a přehlednost řazení.
Úpravy se dočkaly rovněž samotné dráhy řazení, ovšem použití převodového oleje Rosněft odolávajícímu i nízkým teplotám zůstalo zachováno. Svoji premiéru si nová šestirychlostní převodovka odbude ve spojení s motorem 1,8 EVO v modelu LADA Vesta, nicméně v budoucnu se možná podívá i do ostatních modelů.